vineri, 20 aprilie 2012

Viata de handmader

Probabil fiecare dintre persoanele care fac handmade s-au ciocnit la un moment dat cu oameni care ii privesc de sus doar pentru faptul ca ei au un job de 8 ore (care abia asteapta sa treaca). Am simtit nevoia sa explic putin ce inseamna sa faci handmade. Nu voi spune ca acesta este un job pentru ca e mult mai mult de atat.

Cei mai multi dintre noi am ales sa nu stam in spatele unui birou, sa numaram orele cu ochii pe ceas, sa fim blazati ca e luni, dupa weekend ... Am ales sa facem ceea ce ne place. Nu facem handmade pentru ca nu putem face altceva. De exemplu eu sunt informatician. Cu siguranta pot face altceva - ocazional chiar mai fac site-uri si aplicatii multimedia. Dar am ales sa creem, sa luam o bucata simpla de sarma / lut / argila polimerica / piele si sa facem bijuterii / accesorii ... Asta se numeste arta. Este un lucru care iti da satisfactii imense. Dar este un lucru care necesita multa munca, daruire, pasiune, imaginatie, creativitate. Un obiect handmade nu se face in 5 minute si veti fi mirati sa constatati ca lucrusoarele noastre sunt superioare calitativ celor de serie si din materiale mai bune (la pret comparativ).

Un alt avantaj este ca iti faci programul asa cum iti convine - de exemplu eu lucrez de preferinta dupa-amiaza si noaptea. Dar, pentru ca faci ceea ce iti place, de obicei lucrezi cam tot timpul. Simti nevoia sa creezi. Ideile vor sa prinda viata. Deci, dragilor, programul nostru de lucru depaseste cu mult cele 8 ore /zi. Si cu fiecare lucru pe care il facem, evoluam si cu fiecare zi ce trece incercam sa fim din ce in ce mai buni in ceea ce facem, pentru a reusi sa traim din handmade - pentru ca asa este, noua nu ne da nimeni un salariu lunar, trebuie sa ni-l facem singuri.

Eu zic ca este un act de curaj sa te indepartezi de tipare, sa lucrezi cu drag, sa dai viata viselor tale si sa reusesti sa iti traiesti viata asa cum vrei.

Din fericire sunt destui oameni care inteleg si apreciaza ceea ce facem, care vad dincolo de limitele obisnuintei, care pot vedea frumosul chiar daca nu are nu stiu ce nume de firma pe el. Tot respectul pentru acesti oameni !

7 comentarii:

  1. O replica demna de stiut de toata lumea! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mare dreptate ai. Eu am si jobul acela de 8 ore, la care insa imi doresc sa renunt si sper sa o fac in viitorul apropiat. Si apio sa ma ocup numai de mesterit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sper sa reusesti cat mai repede. o sa iti placa sa nu te mai imparti intre ce vrei si ce trebuie :)

      Ștergere

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.